Janne

TOIMITUSJOHTAJA
EKONOMI, KTM

Janne Holma kuva 2.jpg

Asun lapsuuteni maisemissa Pahkalassa vaimon ja kolmen kouluikäisen lapsemme kanssa. Opiskelua ja ulkomailla asumista lukuun ottamatta vesitorni on aina vetänyt puoleensa, sillä pidän Parkanoa erinomaisena paikkana asua ja yrittää.

Harrastuksille jää työn ohessa valitettavan vähän aikaa, mutta käytän vapaa-aikani mieluiten harrastamalla vanhoja autoja. Etenkin amerikanraudat vetävät minua puoleensa. Olen innokas automies, jolta nykyiset joukkoliikennepuheet eivät saa kannatusta. Talvella harrastan laskettelua. Rentoudun laittamalla hyvää musiikkia levylautaselle, vaikka perhe kyseenalaistaakin musiikkimakuni.

Tämä on ensimmäinen valtuustokauteni ja toimin sivistyslautakunnan puheenjohtajana.  Minulla on luottamustoimia Parkanon Yrittäjissä, jossa toimin varapuheenjohtajana, sekä Tampereen Kauppakamarissa, jossa kuulun teollisuusvaliokuntaan. Elinkeinopolitiikka, yrittäjyys ja markkinatalous ovat itselleni tärkeitä teemoja. Julkisen sektorin tehtävien siirtoa yksityiselle sektorille tulisi tarkastella ennakkoluulottomasti. Kaupungin talouden suitset on pidettävä tiukalla, jotta tulevaisuus voidaan rakentaa terveelle pohjalle. Veronkorotusten on loputtava, on haettava muita keinoja.

Parkanoon on kehittynyt viime aikoina selkeä tekemisen meininki, minkä jatkumista tulee edesauttaa ja kannustaa. Toimelias ilmapiiri tuo Parkanoon uutta liiketoimintaa ja uusia työpaikkoja. Meillä on jo viihtyisä kaupunki ja hyvät harrastusmahdollisuudet., mutta ihmiset muuttavat ennen kaikkea töiden perässä. Kun kaupunki luo hyvät edellytykset yritystoiminnalle, se edesauttaa yritysten kasvamista. Kasvu puolestaan luo uusia työpaikkoja ja uusia parkanolaisia.

Yhteistyö, tarkka taloudenpito ja tekemisen meininki - niillä me pärjätään.