PARKANOLAISTEN ASIALLA

LÄHDE MUKAAN JOUKKUEESEEMME

Lähtisitkö kanssamme kehittämään Parkanosta Pirkanmaan parasta pikkukaupunkia?

Meillä Parkanon Kokoomuksessa on hyvä yhdessä tekemisen meininki ja tiimihenki. Missionamme on luoda meille kaikille hyvinvoiva Parkano ja tehdä se sellaisin keinoin, että tulevillakin polvilla on täällä loistavat edellytykset hyvään elämään.

Parkanon Kokoomuksen ehdokkaiksi on näissäkin vaaleissa lähdössä hieno joukko eri ikäisiä ja eri taustoista tulevia parkanolaisia.  Tule  sinäkin mukaan kehittämään, ideoimaan ja päättämään yhteisistä asioista Parkanon parhaassa joukkueessa.

"Lähdin Parkanon Kokoomuksen mukaan nyt uutena ehdokkaana. Ehdokkaaksi lähtemistä mietin aika pitkään ja se olikin aika iso kynnys ylitettäväksi.

Parkanon Kokoomuksessa tuntui kuitenkin olevan kannustava meininki ja sellainen porukka, jossa asioita edistetään hyvällä sykkeellä ja tiimihengellä. Päätin siis, että nyt tai ei koskaan hyppään kynnyksen yli ja rohkaistuin lähtemään mukaan.

Kannustan myös muita kynnyksellä vielä olevia ottamaan sen ratkaisevan askeleen. Tule sinäkin mukaan.

Saila Pajuniemi kuva1 valk.png

- Saila Pajuniemi

"Lähdin mukaan viime vaaleissa ja takana on nyt ensimmäinen kausi valtuutettuna. ja sivistyslautakunnan puheenjohtajana. Kokoukset ovat olleet mielenkiintoisia ja usein hauskojakin,. Valtuustoryhmämme kokeneet jäsenet auttoivat hienosti alkuun..

En epäröinyt lähteä mukaan tälläkään kierroksella, sillä Parkanon Kokoomuksessa on todella hyvä porukka, joka haluaa katsoa tulevaisuuteen ja uudistaa Parkanoa.  Ja nyt voin jo itsekin neuvoa uusia tulokkaita.

Janne Holma valk.jpg

- Janne Holma

Lähdin mukaan vielä siksi, että edustaisin jatkuvuutta. Minulla on pitkä kokemus luottamustoimista sekä kaupungin, että seurakunnan puolella eri tehtävissä,. Tällä hetkellä olen kaupunginvaltuustossa, kirkkovaltuustossa ja toimin myös kirkkoneuvoston varapuheenjohtajana. Katson aiheelliseksi, että valtuustossa on kokemusta uusien valtuutettujen joukossa ja  myös tämä ikäluokka edustettuna.

Reijo Lempinen valk.png

- Reijo Lempinen

Haluamme Parkanon Kokoomukseen mukaan lisää hyviä tyyppejä - sinutkin!

Ota rohkeasti yhteyttä kehen tahansa meistä, kerromme mielellämme lisää. tai jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella.

Yleisimpiä mietinnän aiheita

Riittääkö minulla aika kunnallispolitiikkaan?

Useimmilla kunnallispolitiikassa mukana olevilla on oma työ,  harrastukset, perhe ja muukin elämä. Oikeastaan mukaan lähteminen ei vaadi ihan hirveästi aikaa. Valtuusto kokoontuu noin kahdeksan kertaa vuodessa.  Lisäksi oma puolueryhmä kokoontuu noin kerran kuussa. Saat kokouksiin liittyvän materiaalin etukäteen luettavaksesi, ja niihin tutustumiseen voi käyttää aikaa oman harrastuneisuuden ja kiinnostuksen mukaan.

MItä jos en pääsekään aina paikalle kokouksiin?

Jokaisella valtuutetulla on myös varajäsen, joka paikkaa sinua tarvittaessa.

Entä jos elämäntilanteeni muuttuu, pääsenkö velvollisuuksistani irti?

Elämäntilanteet voivat muuttua kenellä tahansa, ja esimerkiksi paikkakunnalta muuton yhteydessä varajäsen astuu paikallesi vastuutehtäviin.

Tiedänkö tarpeeksi asioista lähteäkseni mukaan?

Tekemällä oppii ja jokainen on lähtenyt joskus mukaan uutena ehdokkaana. Ryhmämme muut jäsenet kertovat myös mielellään asioista ja meillä saa aina kysyä kaverilta.

Pääsisinkö läpi kuitenkaan?

On hyvä lähteä ehdolle joka tapauksessa. Kun meillä on paljon hyviä ehdokkaita, menestymme ryhmänäkin paremmin. Vaikka valtuuston ovet eivät aukenisi tällä kertaa, voit päästä päättämään asioista esimerkiksi lautakuntiin tai esimerkiksi kaupungin omistamien yhtiöiden hallituksiin.

Olenko liian nuori, liian vanha tai sovinko vaikka ammattini puolesta mukaan?

Päättäjiksi tarvitaan kaiken ikäisiä ja eri taustoista tulevia parkanolaisia. Monipuolisesta porukasta muodostuu hyvä joukkue päättämään kaikenlaisista asioista. Jokainen voi hyödyntää omaa osaamistaan erilaisissa tehtävissä.

En ole Parkanosta kotoisin. Tiedänkö paikkakunnan asioista tarpeeksi?

Uudetkin parkanolaiset ovat erittäin tervetulleita mukaan. Kookoomuksen porukkaan lähteminen on hyvä tilaisuus tutustua mukaviin ihmisiin ja pikku hiljaa paikkakunnan asiat tulevat tutuiksi. Otamme mielellämme mukaan tuoreita ajatuksia ja uutta näkökulmaa niin sanotusti laatikon ulkopuolelta.

Uskallanko tuoda omia ajatuksiani esiin?

Ryhmässämme on sellainen henki, että uusiin ideoihin ja ajatuksiin suhtaudutaan myönteisesti ja rakentavasti. Ideoita työstetään porukalla ja jalostetaan yhdessä eteenpäin. Omia näkökulmia voi meidän porukassamme tuoda turvallisesti esiin. Voimme myös yhdessä miettiä, kuka ryhmästämme esittää asiaa eteenpäin. Kaikkien ei tarvitse olla rohkeita äänitorvia, vaan paljon tärkeää työtä tehdään myös taustalla.

Pitääkö minun olla aina samaa mieltä puolueen kanssa?

Yritämme löytää yhteisen linjan, jonka takana kaikki seisomme.  Luonnollisesti se ei ole kaikissa asioissa mahdollista, joten suhtaudumme erilaisiin näkökulmiin ja mielipiteisiin avarakatseisesti.

Mitä ehdokkaaksi lähteminen maksaa?

Ehdokkaaksi lähteminen ei maksa mitään. Yhdistyksemme jäsenmaksu on 50 euroa vuodessa.  Vaalikampanjoinnissa Parkanon Kokoomus maksaa ryhmän yhteiset vaalimainokset. Jokainen voi sitten toki halutessaan tehdä myös omaa mainontaa.

Mukaan lähteminen kyllä kiinnostaa, mutta en ole vielä ihan varma. Miten nyt kannattaisi edetä?

Voit ottaa yhteyttä keneen tahansa meistä. Kerromme mielellämme lisää ja kannustamme sinua lähtemään mukaan. Katso täältä yhteystietoja ja ota yhteyttä tai jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella, niin otamme yhteyttä.

OTA YHTEYTTÄ