REIJO

YRITTÄJÄ

AMMATTIKOULU

Reijo Lempinen kuva2.jpeg

Olen vanhempaa ikäluokkaa edustava ehdokas näiden loistavien nuorempien ehdokkaidemme joukossa. Olen edelleen jokapäiväisesti työelämässä mukana – sanotaanhan, että vierivä kivi ei sammaloidu. Onhan tuota aktiiviaikaa työelämässä kertynyt jo yli 50 vuotta, siitä suurin osa yrittäjänä joka on nähnyt niin ylä- kuin alamäet. Perheeseeni kuuluu vaimo Anja, kolme jo aikuista lasta ja viisi lastenlasta. Itse olen seitsemästä veljeksestä keskimmäinen.

Lähdin mukaan vielä siksi, että edustaisin jatkuvuutta; minulla on pitkä kokemus luottamustoimista kaupungin ja seurakunnan puolella eri tehtävissä. Tällä hetkellä toimin jäsenenä kaupunginvaltuustossa ja kirkkovaltuustossa sekä kirkkoneuvoston varapuheenjohtajana. Katson aiheelliseksi, että valtuustossa olisi mukana kokemusta ja myös oma ikäluokkani edustettuna.

Olen myös mukana kylä- ym. yhdistystoiminnassa.

Luonteeltani olen sopeutuvainen, tulen juttuun kaikkien kanssa. Valtuutetun tehtävä ei mielestäni ole ainoastaan hakea huonoja puolia toisista, vaan yhteisesti kehittää tätä meidän pienehköä kaupunkiamme. Yhteistyöllä saa paljon enemmän aikaan kuin varmuuden vuoksi joka asiasta eri mieltä olemalla ja vastustamalla.

Parkano on ihan hyvä paikka asua, elää ja yrittää. Viime aikoina on tehty suuria investointeja, joissa on otettu kaikki huomioon, vauvasta vaariin. Tämä on hyvä asia – nyt on aika katsoa miten kaikki saadaan maksettua.

Parkanolle, kuten kaikille kunnille, ovat yritysten tarjoamat työpaikat ehdottoman tärkeitä. Siksi yritysmyönteisyyden on oltava ykkösasiamme – kilpailu yrityksistä on kovaa emmekä ole yksin haluamassa uusia työnantajia. Sijaintimme on kuitenkin loistava; mikään paikka ei ole lähellä, mutta ei myöskään liian kaukana.

Katsotaan avoimin mielin tulevaisuuteen!