JUHANI

LUOKANOPETTAJA
KASVATUSTIETEIDEN MAISTERI
61 V.

Parkanon kokoomuksen ehdokaslista tällä vaalikaudella on mielestäni edustava ja meillä on paljon hyviä ehdokkaita, joista valita. Vaikka olenkin iäkkäämpi, päätin lähteä vielä mukaan. Itse olen aikaisemmin ollut valtuustossa yhden vaalikauden, jolloin toimin rakennus- ja ympäristölautakunnan puheenjohtajana ja olin kaupunginhallituksen varajäsen. Nyt päättyvällä vaalikaudella olen ollut perusturvalautakunnan varajäsenenä.

Olen syntyjäni parkanolainen ja käynyt kouluni täällä. Ylioppilaaksi valmistuin 70-luvun lopulla. Lukion jälkeen menin armeijaan Niinisaloon. Asepalveluksen jälkeen jatkoin opintojani kauppaoppilaitoksessa, josta valmistuin atk-merkonomiksi. Tehtyäni muutamia sijaisuuksia kouluissa päädyin hakemaan opettajankoulutuslaitokseen ja sain kasvatustieteen maisterin paperit  Turun yliopiston Rauman yksiköstä. Töiden ohella olen suorittanut myös monenlaisia tieto- ja viestintätekniikan opintoja.

Työuraani mahtuu monenlaisia töitä, joista merkittävimmät ovat olleet varmaankin toimiminen pankkialalla ja opetustyö, josta minulle on kertynyt useiden vuosien kokemus niin aikuis- kuin perusopetuksestakin.

Harrastuksiini ovat kuuluneet kävely sekä myös jonkin verran vaellus ja ennen koronaa kuntosali. Kesäteatteritoimintaa olen vetänyt useita vuosia vuoteen 2020 saakka ja se on vienyt suurimman osan kesäajastani. Nyt olen siirtänyt vetovastuun muille innokkaille teatteriharrastajille.

Tavoitteitani valtuustokaudella ovat hyvän, tasokkaan ja rauhallisen oppimisympäristön takaaminen lapsille jatkossakin ja sen edelleen kehittäminen. Taloudenpidossa on noudatettava säntillistä politiikkaa ja siinä luottamushenkilöiden ja kaupungin henkilöstön on puhallettava yhteen hiileen. Etätöiden yleistyminen on kaupungille mahdollisuus. Sivistykseen kuuluu myös ympäristöstä huolehtiminen.

Kokoomus haluaa kehittää Suomea vapaaseen, länsimaiseen yhteiskuntajärjestykseen perustuvana avoimena yhteiskuntana, jossa yksilönvapaus ja ihmisoikeudet on turvattu.